6 Aralık 2012 Perşembe

ŞEKERPARE


Bu tarifi çok severek ve sıkça yapıyorum.Gerçekten çok lezzetli oluyor.Mis gibi kokan venilyalı bir tatlı.Mutlaka deneyin.
Akın'nın doğum günü için yapmıştım.Hazır resmi de varken paylaşmak istedim.

Şekerpare


MALZEMELER
250 Gr oda ısısında tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yumurda
3-4 su bardağı un (Aldığı kadar)
1 paket vanilya
1 Paket kabartma tozu

ŞERBETİ İÇİN
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Bir kaç damla limon

Önce şerbet hazırlanır.Şekerpare sıcak şerbet ılık olarak dökülecek.(Ben daha az tatlı sevdiğim için şerbetteki su oranını 1 bardak daha arttırarak yapıyorum)
Şekerpare hamurundaki tüm malzemeler karıştırılarak kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlanır.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılarak yuvarlanır ve hepsi bu şekilde tepsiye dizilir.Üzerine birer adet fındık konularak 170-180 derecede üstü kızarana kadar pişirilir.
Fırından çıkartılır 3-4 dk bekletildikten sonra ılık şerbet dökülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder