10 Aralık 2012 Pazartesi

YAYLA ÇORBASI (Malatya usulü)

Herkese merhaba,
Bu gün paylaşacağım bu çorba bizim yöresel bir çorbamız.Bu çorbayı sık sık yaparız özel günler de de olmazsa olmazımız diyebilirim.Denemenizi kesinlikle tavsiye ederim lezzeti kadar vitaminli oluşuda ayrıca cezbedici.

Yayla Çorbası

MALZEMELER

1 su bardağı yarma (aşurelik buğday)
yarım kilo yoğurt
1 yumurta
2-3 parça tavuk but yada parça tavuk
isteğe göre(kabak,mantar ya da ıspanak kökü)
tuz,taze nane,kuru nane,kekik
1 yada 2 yemek kaşığı teryağı yada margarin
Islatılmış Nohut (arzuya göre)

YAPILIŞI
Yarmayı yıkayıp bir tencereye koyun üstünü 2-3 parmak geçecek kadar su koyup tuz ekleyerek orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin.(Dilerseniz önceden ıslatılmış nohutta bu aşamada eklenebilir.)
Diğer tarafta yoğurda yumurta ve tuz ekleyerek sulu bir ayran yapın.(ne çok sulu nede koyu olacak)
Yarma suyunu çekince ayranı yarmanın üstüne boşaltarak kaynayana kadar karıştırın.Bu aşamada sürekli karıştırılması gerekiyor çünkü kaynamadan bırakılırsa kesilir.
Kaynayıca tavuk parçalarını ve hangi sebze kullanılacak ise doğranıp eklenecek.Ben kabak ile pişirdim.Ancak inanın mantar ve ıspankta çok çok yakışıyor.Miktar size kalmış ben yaptığımda 1 adet kabak yada 1 paket mantar kullanıyorum ancak ıspanağı daha az kullanıyorum tadı çok baskın olabiliyor.
Tavuk ve sebzeler pişene kadar kaynatılacak.Ayrı bir tavada yağı kızdırıp üzerine ekleyin.
Altını kapatmadan hemen önce de nane ve kekik ekleyin.
Piştikten sonra sakın tencerenin ağzını hemen kapatmayın yoksa çorba kesilir.soğuduktan sonra kapatılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder